Framtidens mediebransch – framtidens medarbetare

Mediebranschen förändras i snabb takt. Nya konsumtionsmönster och nya distributionskanaler ställer branschen inför stora behov av kompetensväxling. Vilka är de kompetenser som behövs? Hur kan medieföretag försäkra sig om tillgång till rätt kompetens? Och hur tar medieföretagen tillvara utvecklingskraft?

Medverkande:

  • Hanna Stjärne, chefredaktör UNT,
  • Thomas Mattsson, chefredaktör Expressen,
  • Magdalena Kock, personaldirektör Stampen,
  • Monica von Schmalensee, vd, White Arkitekter,
  • Mikael Andersson, förhandlingschef Civilekonomerna,
  • Magnus Janson, HR- och administrativ chef, Nyhetsbolaget,
  • Thomas Pettersson, vd Mittmedia,
  • Lennart Wiklund, ordförande Medieföretagen.

Moderator: Thomas Gür

Arrangör: Medieföretagen